Henneprepen

Photobucket

Ooit heb ik een hennepreep bij een reformwinkel gekocht. Ik vond het nogal duur maar ik wilde er een proeven zodat ik het zelf kon maken. Hij was lekker maar voor mij te zoet. Volgens mij zat er ook honing bij. Thuis ben ik aan de slag gegaan met mijn eigen henneprepen en het resultaat mag er zijn. En het was klaar in een mum. De hennepzaad heb ik gekocht in een reformwinkel. Je hebt die zachte biologisch gepelde hennepzaad nodig. Zo'n pak is niet goedkoop maar je kunt er wel een tijdje mee vooruit.

45 g zonnebloempitten
45 g pompoenpitten
3 el biologische gepelde hennep
2 el maanzaad
2 el carobe poeder
1 el gemalen lijnzaad
1 el koolzaadolie
60 ml rijststroop

Verhit de oven op 190 C

Zoals gezegd, de repen zijn makkelijk te maken. Doe alle droge ingrediënten in een kom. Voeg er olie aan toe en meng dit. Voeg er nu de siroop aan toe en meng het opnieuw, met een lepel, totdat de zaden plakkerig worden. Doe het geheel in een kleine, met bakpapier belegde, ovenschaal. Druk het mengsel aan met je vingers. Maak eventueel je vingers nat als de zaden te plakkerig zijn.









Bak het mengsel in de oven in 10 tot 15 minuten. Haal de schaal uit de oven en laat het mengsel in de schaal ongeveer 15 minuten afkoelen om te voorkomen dat het mengsel uit elkaar valt. Bereid ondertussen een chocolade garnering door bitter chocolade te smelten in een pannetje met een beetje soya melk en rijststroop. Smeer de chocolade uit over de repen met een borsteltje. Plaats de schaal in de koelkast. Wanneer het mengsel koud en hard is geworden, kun je het voorzichtig in repen snijden met een scherp mes.

1 opmerking:

Hélène zei

Ik heb deze repen gisteren gemaakt. Heerlijk!

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.