Veganistische zee salade

Photobucket

Ik gebruik de laatste tijd vaak lijnzaadolie in mijn dressings in plaats van olijfolie. Gewoon voor de verandering en ook omdat lijnzaad zo onzettend gezond is! Eén van de voordelen van lijnzaad is dat het omega-3 bevat. Omega-3 vind je ook in visolie en het is goed voor je hart. Deze dressing is zacht van smaak en lekker fris.

De macaronisalade is met zeekraal gemaakt. Dit is een duinplant die verkrijgbaar is bij de reformwinkel. Ik ben zelf wat voorzichtig met alles wat van zee komt. Ik reageer niet goed op zeewier en hoewel ik wel zeekraal eet is het niet een van mijn favoriete groenten. Mijn dochter wel, en ze is ook gek op komkommer en avocado, dus houdt ze heel erg van deze salade. Zeekraal is zout van smaak en dat is goed in balans gebracht met de zachte smaak van de dressing. Ook de pasta neutraliseert de sterke smaak van de zeekraal.

De dressing maak ik door een (geschilde) komkommer en het vruchtvlees van een avocado in een keukenmachine te mixen. Ik voeg er 1 el lijnzaadolie aan toe. Verder voeg ik er 1 el citoensap, 1 tl rode wijnazijn, 1/2 tl mosterd bij. Neem een handvol verse dille en voeg dit erbij. Doe de machine kort aan.

Voor de pasta heb ik een mengsel van volkoren- en kikkererwtenmacaroni gebruikt. Kook de macaroni en als ze klaar zijn doe ik ze in een vergiet en spoel ik ze uit met veel koud water. Goed schudden en in een kom doen. Dan voeg ik de zeekraal, komkommer, bleekselderij en tomaat bij de macaroni. Meng alles met een scheutje rijke olijolie en wat himalayazout voor de smaak. Eet de salade met de dressing en gesneden verse dille.

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.