Raw cakeje met chocolade 'room'

Photobucket

Hier heb ik een cakeje gemaakt dat helemaal RAW is. Dat betekent dat er helemaal geen oven aan te pas is gekomen!

Ongebakken en ongekookt voedsel bevat nog alle enzymes en wij hebben enzymes nodig om te leven. Raw voedsel geeft ons energie, houdt ons jong, gezond en sterk. Hoe ouder je wordt hoe meer enzymen je lichaam nodig heeft en die kan je alleen via rauw voedsel binnen krijgen.

Noten zijn een belangrijk deel van ons dieet. Noten bevatten veel belangrijke voedingsstoffen, teveel om hier op te noemen, en daarom volgt hier een link als je meer wilt weten over noten.

Ik probeer zo veel mogelijk 'raw' voedsel overdag te eten. Dat houdt in dat ik weinig brood eet en probeer andere dingen te verzinnen om mijn buikje mee te vullen! Ik was verbaasd over hoe veel energie je krijgt van het eten van raw food. Ik voel me nu gezonder dan ooit! De belangrijkste ingrediënten van mijn dieet zijn noten, zaden, hennep, groenten, fruit en wat peulvruchten.

Je ziet dat ik soya niet noem, maar ik doe dat bewust. Vegetariërs hebben de neiging om te veel soya te eten en te weinig ander voedsel dat eigenlijk nog belangrijker is met als gevolg dat men weinig energie heeft en een zwak immuunsysteem. Wij eten wel regelmatig soya producten, maar zeker niet elke dag.

Zo maak ik ook leuke recepten die soya-vrij zijn, zoals deze cupcake waarin een avocado wordt gebruikt om een chocoladeroom te maken (ik zeg dat niet hardop natuurlijk). Klinkt vies maar je moet het gewoon proberen. Je zult verbaasd zijn hoe lekker gezond kan zijn!!

Voor de bodem van dit cakeje heb je maar een paar ingrediënten nodig en die meng je makkelijk in een keukenmachine.

Voor de bodem heb je nodig:

135 g cashewnoten
80 g rozijnen
60 ml + 2 etl notenpasta (ik heb gemengde notenpasta gebruikt)

Doe de cashewnoten in een keukenmachine. Meng tot ze gemalen zijn. Voeg de rozijnen en notenpasta bij. Meng nog een keer. Doe het mengsel in een kom. Kneed het notendeeg en voeg een lepeltje water toe zodat het deeg plakkerig wordt. Het zal dan ook niet meer uit elkaar vallen in je handen en kan je er makkelijk mee werken.

Doe cupcake papiertjes in een muffin vorm of in kopjes zodat ze hun vorm behouden. Pak wat van het notendeeg met je vingers en druk deze zachtjes tegen de randen van de papiertjes. In het midden komt straks de chocolade 'room':


















De heerlijke chocoladeroom die ook nog gezond is!:





















40 g gedroogde dadels
60 ml agave siroop
1 avocado
35 g cacao poeder

Om de room te maken mix je de dadels en de agavesiroop in een keukenmachine. Voeg de avocado toe en meng het geheel totdat het zacht is. Voeg nu de cacaopoeder toe en meng opnieuw. Bewaar de room een paar uur in de koelkast om het stijf te laten worden. Doe de room in een slagroomspuit en vul de cupcakes ermee.

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.