Muesli met vers fruit

De lekkerste muesli's maak je zelf! Dit zijn muesli's die iedereen lekker vindt, ook de kinderen. Dat komt omdat er veel fruit in zit. Deze muesli's bevatten belangrijke mineralen en omega's omdat er hennepzaad aan toegevoegd is. Ik koop hennepzaad bij de reformzaak in Malden (De Distel) maar je kan het ook bestellen. Hier is een link en bij ecoshop zijn er nog meer hennep produkten te koop.

Peer en banana muesli:


















Gemaakt met stukjes peer en banaan, wat gehakte amandelen, gepelde hennep, carobepoeder, gemalen lijnzaad, gehakte dadels, en eventueel verse gember (geraspt of gehakt). Ik eet mijn muesli's met zelfgemaakte notenmelk maar je kan ook een andere vegan melk gebruiken. Ik vind carobe heerlijk bij deze muesli! Gebruik zoveel dadels als je wilt om het te zoeten naar eigen smaak.















Hier voeg ik de gemalen lijnzaad toe. De lijnzaadjes maal ik zelf in een koffiemolentje en bewaar ze in een potje in de koelkast:
















Appel en kaneel muesli:


















Deze muesli heb ik met appels, rozijnen, kaneel, gemalen lijnzaad, gehakte dadels , en gehakte amandelen gemaakt. Ik eet mijn muesli's met zelfgemaakte notenmelk maar je kan ook een andere vegan melk gebruiken.

Peer en kersen muesli:


















Een van mijn favorieten met lekker veel kersen! Voor de rest peer, dadels, amandelen, hennep, en gemalen lijnzaad.

1 opmerking:

Sabine zei

gember had ik nog nooit geproefd bij het ontbijt maar dit hier bleek een supergoede tip want ik probeerde het deze ochtend en het was echt heeeeerlijk.

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.