Pizza tosti's (zonder kaas)

Photobucket

Ik eet ze al jaren en ben er dol op! Deze tosti's zijn bereid zonder kaas én zonder sojakaas, en geloof me maar als ik je zeg dat je niets kaasachtigs mist aan deze tosti's!

Het klinkt misschien wat vreemd maar soms gebruik ik juspoeder in mijn tosti's. Het is de juspoeder in combinatie met olijfolie en verschillende groenten (en kruiden) die deze tosti's zo lekker maken!

Ik doe eerst wat olijfolie aan de onder- en bovenkant van mijn boterhammen. Op de bovenkant van boterham 1 smeer ik dan wat juspoeder met een mes. Niet overdrijven anders wordt de tosti te zout. Bovenop de juspoeder komen dunne plakjes tomaat, champignons en (als je ervan houdt) ui. Strooi hier wat Italiaanse kruiden overheen en doe boterham 2 erbovenop. Bak de tosti totdat de groenten zacht en gaar zijn.

Ik heb deze tosti's ook gegeten met andere groenten als aardappel en verse spinazie. Geloof het of niet, maar dit smaakt ook goed. In principe kun je elke groente gebruiken zolang je ze maar in dunne plakjes snijdt. En vergeet vooral de olijfolie niet.

1 opmerking:

Marrigje zei

Hartelijk dank voor dit recept. Sinds kort eten wij, na mijn leven lang vegetarisch gegeten te hebben, zo goed als veganistisch, omdat mijn partner dat voorgeschreven heeft gekregen van een arts. En deze tosti was helemaal geweldig!! Ik ga je verder volgen.
Hartelijke groet
Marrigje

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.