Indiase pompoensoep

Photobucket

De dagen worden korter, de lamp gaat eerder aan en de gordijnen eerder dicht om de kou buiten te houden. De grote pompoen die ik een paar weken in de achtertuin op tafel had liggen wordt naar binnen gebracht en in stukken gesneden, want het wordt weer tijd voor warme soep! Met vers gebakken bolletjes, door Frank gemaakt.

Hier heb ik een grote pompoen van de tuin gebruikt. Met zo veel pompoen kan ik veel gerechten maken! Dus ben ik daar flink mee aan het spelen. Hier schrijf ik wat er in de soep zit maar kijk zelf hoe de soep zo kunt bereiden dat ie aan je eigen smaak voldoet :)

ongeveer 1 1/2 kg pompoen
2 uien
1 kop rode linzen
4 el bouillonpoeder
ongeveer 1 liter water
125 ml Oatly
4 sneetjes gember
1 of 2 knoflookteenjes, geperst
2 tl currypoeder
1 tl 5-spice
1/2 tl garam masala
shoyu soyasaus
peper
















Om de soep te maken doe je de stukken pompoen in een grote pan met water, bouillon, knoflook, linzen en gesneden ui. Als de pompoen en linzen zacht zijn kan je de soep mixen met een keukenmachine of staafmixer. Dan doe je de specerijen en Oatly erbij en meng je alles goed samen. Eet de soep met geroosterde pompoenpitten.

En tenslotte nog iets anders. Nu dat het kouder wordt drinken wij weer thee en ik was op zoek naar iets nieuws. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind deze rozenthee heerlijk. Hebben jullie ook een andere lekkere nieuwe thee ontdekt?

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.