Smoothie in de herfst

Photobucket

De herfst is nu echt gearriveerd. De bladeren van de boom in onze tuin liggen nu al voor de helft op de grond en in de natuur om ons heen voeren de kleuren geel, bruin en rood de boventoon. De tijd gaat zo snel, voordat je het weet zitten wij midden in de feestdagen. Er komt een drukke (ook gezellige) periode aan maar nu kunnen wij nog even genieten van de rust en stilte die weerspiegeld wordt in de natuur. Om het leven wat gezelliger te maken zet ik kaarsjes aan en bak ik veel om het huis op te warmen en lekkere geuren te verspreiden. Ik werk dan graag met verwarmende specerijen.

Mijn smoothies zijn elk seizoen anders. De smoothies die ik in de zomer drink kan ik nu niet waarderen. Ik wil nu iets wat mij warme kracht geeft in plaats van frisse verkoeling. Dus heb ik een smoothie gemaakt die lekker pittig is met verse gember. De appeltjes die ik gebruik komen uit de moestuin.


























Het zijn kleine 'zielige' appeltjes die je niet bij een supermarkt zult vinden! Ze hebben vlekjes en vaak gaatjes. En bovendien: een hele leven zit eigenlijk in zo'n appeltje. Ik redeneer zo dat als een beestje het niet lust dan lust ik het ook niet! Ik snij de rotte plekken weg en hup in de blender gaan ze. Oh ja, ik heb nog een tip als je een klein appelboompje in je eigen tuin hebt. Dit jaar heb ik de appels met papieren zakken aan de takken opgebonden- je weet wel de zakken die je gebruikt bij de reformzaak om er groente in te doen. Zo kunnen de wespen niet bij de appels en heb ik toch wat meer goede oogst gekregen. Zag er wel gek uit maar dit is een biologische methode om je fruit te beschermen.

3 kleine appeltjes
1 banaan
25 g (1/4 kop) bevroren blauwe bessen
80 ml acai juice (BioAmazon)
250 ml peer & passievruchtsap (Ecoland)
1 el hennepzaad

Ik wens jullie allemaal een gezonde, warme en gezellige herfst toe!

Photobucket

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.