Appel, amandel en cranberry kerst-flapjes

Photobucket

Nog snel deze post en dan zetten wij de computer uit tot na de vakantie. Zo hebben wij een intieme tijd samen zonder het gebrom van dit apparaat op de achtergrond. Een gebrom waar ik niet zo blij mee ben, maar de computer geeft mij wel de mogelijkheid om mijn werk met jullie te delen. Volgend jaar ga ik ook verder met mijn kookboek. Ik ben altijd bezig in de keuken, ook al lijkt het soms stil op de blog.

Ik heb er dit jaar ook plezier aan gehad om tussen al mijn kookwerk door op mijn andere blog, 'Tok Tok' met jullie te 'kwebbelen'. Het is een blog over van alles en nog wat rondom een veganistische levenstijl. 'Eco' is nu in omdat het noodzakelijk is dat we allemaal veranderingen maken, ook al lijkt nog lang niet iedereen zich zorgen te maken over het leven op aarde. Ik wil vooral laten zien dat een eco-levenstijl heel leuk en bevredigend is. Het gaat erom een stapje terug te nemen en het langzamer aan te doen....

Dat doet me denken aan iets, neem het rijden als voorbeeld. Ik rij langzaam en zorg gewoon dat ik altijd op tijd vertrek en meestal kom ik zelfs te vroeg aan. Automobilisten achter me worden echt woedend en met getoeter en gevaarlijke manouvres wordt ik ingehaald. Voor mijn gevoel rijd ik niet te langzaam maar het tempo om me heen is tegenwoordig allemaal snel, snel, snel. De aangegeven maximum snelheid is voor velen de verplichte minimum snelheid! Het is stress en bovendien ook nog slecht voor het milieu! Moet ik nou op die momenten meedoen aan dat gesjees? Nee. Wij hebben allemaal een vrije keuze en we moeten maar opkomen voor onszelf.

Ik wens jullie in ieder geval een rustgevende, gezellige en warme kerst toe! Ik verheug me op volgend jaar waar ik verder mijn best wil doen met mijn werk. Ik wil jullie bedanken voor je comments en emails. Jullie zijn mijn inspiratie en alleen samen wordt het wat op mijn blogs!

Hier nog een kerstflapje voor de feestdagen. Ik gebruikte de volgende ingredienten. Meng ze allemaal door elkaar in een kom en je bent klaar om de bladerdeegflapjes te vullen. Je hebt een extra plakje nodig om er sterren uit te snijden met een vormpje. Met een beetje water kun je de sterren aan de flapjes vastmaken. Strooi poedersuiker over de flapjes, als ze uit de oven komen.

appels, gesneden in kleine stukjes
amandelen, in kleine stukjes en geroosterd
gedroogde cranberries
rozijnen
citroensap
ahornsiroop
kaneel
biologische gezoete sinaasappelschil
Five spice (vijf-specerijen) poeder, spaarzaam gebruiken
bladerdeeg plakken

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.