Harira

Photobucket

Harira is een heerlijke en gezonde rijkgevulde soep. Er bestaan verschillende varianten harirasoep maar kikkererwten maken er altijd deel van uit. Om de soep snel te bereiden heb ik een blik kikkererwten gebruikt. In plaats van linzen wat vaak wordt gebruikt heb ik gekozen voor volkorenrijst. De rijst heb ik apart in een pannetje gekookt. In mijn versie gebruik ik knolselderij (in kleine stukjes meegekookt) en één fles passata (la Bio Idea) in plaats van verse tomaten omdat het nu geen tomaten seizoen is. Harirasoep wordt altijd goed gekruid. Ik heb dat met verschillende specerijen gedaan. Eerst heb ik komijnzaadjes gebakken met knoflook, rode paprika en ui. Verder heb ik chili con carne specerijenmix aan de soep toegevoegd. Daar zit alles in wat ik nodig heb- komijn, paprika, knoflook, ui en bonenkruid. Je kunt eventueel wat extra paprika poeder bij de soep doen. Bouilonpoeder wordt gebruikt om de soep op smaak te brengen.
Met de staafmixer of een keukenmachine kun je de soep wat fijner van struktuur maken, maar maak het niet te fijn. Om de soep te versieren gebruik ik chilipepervlokken.

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.