Thousand Island dressing

Photobucket

Ik maak de laatste tijd deze dressing in allerlei smaken! Hier alvast mijn Thousand Island dressing. Het is heerlijk romig (zonder echte room te gebruiken) en supergezond. Ik gebruik een klein kopje cashewnoten en evenveel zonnebloempitten. Dat is de basis, en met water in een krachtige blender gemengd krijg je een soort 'room'. Verder vul ik het aan zoals ik er zin in heb. Met edelgistvlokken krijg je een 'cheeze' smaak in de dressing.

75 g (1/2 kop) rauwe cashewnoten
75 g (1/2 kop) zonnebloempitten
1/2 tl appelazijn
2 el tahin
2 el edelgistvlokken (Natufood)
2 el citroensap
knoflook naar smaak
Himalaya zout naar smaak
1 kleine rode paprika of
1/2 grote rode paprika
water

Meng alles in een blender. Ik gebruik de krachtige Vita Mix blender. Ik weet dus niet hoe het uitpakt met een andere blender. Als je dressing niet glad wordt omdat de noten en zaden te hard zijn, dan kan je de zonnepitten en noten van tevoren een paar uur in water weken. Daarna goed spoelen en verder in je blender mengen met de andere ingredienten. Water gebruik je om de dressing te verdunnen. Doe er eerst een beetje water bij zodat de blendermesjes draaien. Voeg daarna water toe totdat je dressing de goede dikte krijgt.

Photobucket

2 opmerkingen:

StoereMoeder zei

Hoi Monique,
fijn dat je je recepten in het Nederlands blijft posten! Het is interessant om te lezen hoe je RawFood in je dagelijkse maaltijden verwerkt, zelfs in de winter in Nederland. De meeste Raw kookboeken vind ik een beetje exotisch :) dus je blog is een welkome aanvulling!

monique zei

Bedankt voor je comment:) Voor mij gaat het erom dat iedereen van raw voedsel kan genieten. Het moet makkelijk, lekker en niet zo'n grote drempel zijn.

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.