Goji bessen trail mix

Photobucket

Tijdens een fietstocht nemen wij smoothies mee, appels en iets om te knabbelen. Met dat laatste bedoel ik een "trail mix" van goji bessen, cashewnoten, gepeld hennepzaad, rozijnen en wat cacao nibs (dat is stukjes rauwe chocolade). Goji bessen zijn ongelooflijk gezond en ook nog lekker. Mijn zoontje is er dol op en eet ze als rozijnen. In Tibet worden goji bessen gezien als een superfood sinds vijfentwintighonderd jaar. Goji bessen bevatten stoffen die het lichaam jong houdt- het is eigenlijk een anti-verouderings superfood. Verder bevatten goji bessen veel vitaminen, mineralen en zijn ze een goede bron van eiwitten. Ze bevatten ook vier keer meer anti-oxidanten dan blauwe bessen. Als je rauwe chocolade en goji bessen samen mengt krijg je een super anti-oxidanten trail mix. Geraspte kokos is ook lekker bij deze trail mix. De rozijnen zijn belangrijk om de mix zoet te maken.

Photobucket

Goji bessen kun je ook gebruiken in een thee. Hier heb ik een thee-mengsel gemaakt van allerlei verschillende kruiden met een handvol goji bessen. Ik zet de thee-kruiden in een wekpot en zo hebben wij altijd een super gezonde thee-mix bij de hand. Het ziet er mooi uit he!

Photobucket

De oudste keuken van Nederland (7000 jaar oud, te vinden in het Archeon). Ik weet niet wat ze kookten maar volgens mij was het wel bio! Mijn kruidentheemengsel zou er goed bij staan:) Ik vind het keukentje betoverend mooi.

2 opmerkingen:

Amy zei

Ik heb goji bessens al eens geproefd bij een raw foods workshop maar heb ze zelf nog niet in huis - ik zal eens moeten rondkijken in ons biowinkel!

monique zei

Ik heb ze ook bij de reformwinkel gekocht. Een zakje (ReformFoods) van 250 g was 4.95 euro.

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.