Hennep-amandelmelk

Photobucket

Ik heb eerder een post gemaakt over hennepmelk. Iemand vroeg mij of je ook met gepeld hennepzaad melk kan maken. Dat kan zeker. Doe dan zo'n twee eetlepels gepeld zaad in de blender en voeg er 500 ml water aan toe. Gepeld hennepzaad is duurder in de aanschaf en dat is de reden waarom ik de voorkeur geef aan de ongepelde zaadjes, maar dat hoeft dus niet.

Hier heb ik hennep-amandelmelk gemaakt. Maak de melk zoals in mijn eerdere post maar voeg er nu een handvol amandelen aan toe. Verse amandelmelk ruikt lekker naar marsepein. Daarvan kan je weer chocolademelk of een bananenmelkshake maken. Gezoet met biologische honing vind ik het heerlijk!

2 el rauwe cacoapoeder
1 of 2 tl macapoeder
1 tl stuifmeel
1 handvol cashewnoten of amandelen
2 el gojibessen
1 el gepelde hennepzaad
2 tl rauwe kokosboter (Artisana)
1 1/2 el biologische honing (of naar smaak)
3 koppen water


Photobucket

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.