Zomer postelein en winterkers salade

Photobucket

Ongelooflijk lekker! Ik ben gek op salades en deze is het helemaal! Zie mijn post over de tuin. Ik heb de winterkers zelf gekweekt. Toevallig kom ik zomerpostelein tegen bij de reform en voila, het perfecte huwelijk van twee wilde slaplanten. Postelein bevat ook nog omega-3 vetzuren en mineralen zoals kalium, ijzer en calcium.

Ook gevonden bij de reform voor deze salade is verse knoflook. Perfect om te gebruiken bij salades. Verse knoflook is zachter van smaak dan de gangbare gedroogde knoflook die we allemaal kennen. De knoflook stamp ik fijn samen met Himalayazout. Het wordt een sappig mengsel als je verse knoflook gebruikt- heel fijn! Soms voeg ik nog wat venkelzaadjes aan toe. Giet er tenslotte olijfolie en appelazijn bij. Je kunt de dressing verder op smaak brengen met een beetje mosterd en agavesiroop.

Photobucket

In de salade heb ik deze keer zwarte tomaten gebruikt. Ze noemen deze tomaten 'zwart' maar ze zijn eigenlijk groen en donkerrood. Ik vind ze nog lekkerder dan gewone tomaten.

Photobucket

Maak de salade af met verse kruiden en bloemen (hier heb ik dille en bieslook gebruikt), en geroosterde pompoenpitten of gepelde hennepzaadjes. Wij hebben deze salade gegeten samen met gekookte rijst en quinoa en tofu filet.

Photobucket

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.