Groene energie in de herfst

Photobucket

Ik ben mijn nieuwe aanwinst, Vitamineral Green van HealthForce SuperFoods (150 gram), aan het opbouwen. Nu nog 1/4 tl per dag wat niet veel is maar ik bouw het rustig op tot ongeveer 1 tl per dag. Het fijne van dit soort produkten is dat er ontzettend veel goede stoffen in één potje zitten. Dat is handig en uiteindelijk ook nog voordelig. Ik zal hier een deel van de toegevoegde stoffen van het potje Vitamineral Green laten zien. Ik geloof dat we voorlopig hiermee vooruit kunnen:

From the land:
Nettle leaf
Horsetail
Alfalfa leaf juice
Dandelion juice
Barley grass juice

Oat grass juice
Barley grass
Wheat grass
Amercan Basil
Holy Basil/Tulsi
Morinca Leaf
Yacon Leaf
Nopal Cactus
Chickweed
Ginger Root
Broccoli juice
Kale juice
Spinach juice
Parsley juice
Carob Pod
Amla Berry

From the waters:
Spirulina
Chlorella

From the oceans:
Icelandic Kelp
Dulse
Alaria
Bladderwrack

Photobucket

Ik maak momenteel een heerlijke herfstsmoothie die verwarmend is door het toevoegen van verse gember. Ik vind dat zoooo lekker! Bessen haal ik uit de vriezer bij de reform:

40 g kersen, bevroren
40 g blauwe bessen, bevroren
2 el gojibessen
1 banaan

1 sinaasappel
stukje gember
1/4 tl Vitamineral Green
1 tl stuifmeel
250 ml aardbei & framboos sap (Ecoland)

250 ml Coco pineapple/acerola drink

Soms wil ik een krachtige mineralen en anti-oxidanten 'stoot' en dan drink ik een (rauwe) chocolademelk. Hier geef ik jullie mijn recept van een chocolademelk die ik de laatste tijd lekker vind. Ben je niet gewend aan zo'n superfood milkshake, bouw het dan rustig op.

2 el rauwe cacoapoeder
1 of 2 tl macapoeder
1 tl stuifmeel
1 handvol cashewnoten of amandelen
2 el gojibessen
1 el gepelde hennepzaad
2 tl rauwe kokosboter (Artisana)
1 1/2 el biologische honing (of naar smaak)
3 koppen water

Hennepzaad bewaar ik in de vriezer. Zelfs het gepelde zaad kun je goed invriezen. Het zaad blijft los van elkaar dus kun je gewoon een schepje zaad uit de vriezer halen voor de milkshakes. Handig!

Zoals vis (gezonde vis tenminste) goed is voor je gezondheid, zijn de algen een alternatief voor vis. Er zijn bepaalde stoffen die de algen bevatten die net als vis goed zijn voor onder andere de hersenen en verder zijn de algen een fantastische bron van eiwitten (nog beter dan vlees of zuivel) Ze bevatten bovendien talloze andere voedingsstoffen, dus is het altijd aan te raden om die in te nemen. Mijn eerste ervaring met algen was Spirulina. Ik heb het een jaar lang op moeten bouwen, maar in dat jaar heb ik gezien hoe mijn hele gezin won aan energie en kracht. Hier is een kort filmpje waarin de producent van HealthForce SuperFoods over zijn Spirulina produkt vertelt:




My Vitality

Mastercare Shop

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.