Lamsoor, aubergine en shiitake flapjes

Photobucket

Lamsoor (Limonium vulgare) is een plant uit de strandkruidfamilie (Plumbaginaceae). De plant komt voor op kwelders en in gebieden die onder invloed van het getijde staan en af en toe overstroomd worden met zeewater; de zogenaamde zilte zoom. Zo bestaat de begroeiing van de Slufter op Texel voor het overgrote deel uit een zoutminnende vegetatie, die in juni overwegend paars kleurt vanwege de lamsoor. Lamsoor komt in Nederland voor in het deltagebied, op de Waddeneilanden, langs de Waddenkust op de kwelders. Wikipedia

Photobucket

Volgens mij vinden kinderen alles lekker als het maar in de vorm van een flapje wordt gemaakt!Alles wat ze thuis moeilijk verteerbaar vinden verpak ik dus in een flapje. "Lamsoren lust ik niet!" Nou, dat pakken we dus in. Linzen? Geen probleem. Ik heb ooit op mijn oude blog een flapje gemaakt van linzen en groenten, iets gezoet en ja hoor, die vonden ze heerlijk. Hier is de LINK.

Hier heb ik gemarineerde shiitake gebakken met knoflook, lamsoor, ui, aubergine en er dan flapjes van gemaakt:

Photobucket

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.