Nieuwe recept chocolademelk

Photobucket

So sorry allemaal dat ik weer een chocolademelk post maak, maar ik verbeter mijn recept iedere keer weer en ik vind dat ik het dan met jullie moet delen :)

2 (500 ml) cups rijstmelk
2 el cacoapoeder van Mastercare
macapoeder (tot 1 el)
1 el gepelde hennepzaadjes
1 tl kokosboter (Artisana)
een beetje biologische honing naar smaak

Ik heb ontdekt dat ik met rijstmelk de lekkerste chocolademelk kan maken! Misschien vragen jullie ook af waarom ik niet soyamelk gebruik. Dat komt omdat wij al regelmatig tofu eten en het schijnt niet goed te zijn om overmatig veel soya in een dieet te gebruiken. Ik voel dat ook intuitief aan. Als ik soyamelk drink dan reageren mijn darmen niet goed en heb ik weinig energie. Ik denk dat het voor iedereen anders is en dat je gewoon naar je eigen lichaam moet luisteren. Hetzelfde geldt voor mij al een tijdje met noten. Ik eet iedere dag witte notenpasta op mijn brood en dat voelt voor mij goed aan, maar dan ook nog notenmelk erbij drinken hoeft niet van mij. Rijstmelk is een goed alternatief. Rijstmelk heeft bovendien als voordeel dat het van zichzelf een zoete smaak heeft, zodat je de chocolademelk minder hoeft te zoeten met honing.

Met kokosboter krijgt je melk iets romigs en je hoeft maar een klein beetje kokosboter te gebruiken om dit te bereiken. Kokosboter kun je bij Mastercare bestellen. Dit bedrijf verkoopt trouwens ook een hele goede rauwe cacaopoeder. De lekkerste die ik tot nu toe heb besteld. Voor degenen die het verschil tussen gewone en rauwe cacaopoeder nog niet kennen het volgende: gewoon cacaopoeder is bewerkt en bevat daarom minder voedingstoffen. Rauw cacaopoeder zit nog vol belangrijke mineralen en anti-oxidanten en staat bekend als een oud helend voedsel. Van rauwe cacao en maca samen maak ik een drankje dat mij dagelijks een energie-stoot geeft.

Het fijne van mijn nieuwe chocolademelkrecept is dat je hem in een gewone blender kan maken en je hoeft geen Vita Mix of een andere krachtige blender te gebruiken om eerst een melk te maken.

Bij mijn laatste bestelling heb ik wat proefflesjes van HealthForce superfoods meebesteld. Voor 3 euro (20 gram) kon ik verschillende produkten van HealthForce uitproberen zoals Fruits of the Earth. Dat is een mengsel van fruit extracten, bietensap en grassen. Een smakelijk produkt, vooral gemengd met chocolade. Ook heb ik Greener Grasses geprobeerd, wat prima is te gebruiken bij groentensappen. Greener grasses is echter iets voor de lente tijdens een kuur om ons lichaam te reinigen en in balans te brengen. Ook heb ik Earth geprobeerd. Een produkt voor als het koud is die heerlijk kruidig, behoorlijk aards en verwarmend is- bijzonder van smaak. Met Earth en andere verwarmende specerijen heb ik laatst een heerlijk pittige pompoensoep gemaakt.

Maar de superfood waar ik uiteindelijk voor ga is MacaForce Vanilla Spice die ik in mijn chocolademelk ga toevoegen. Met een vleugje vanille smaak is deze fijn gemalen macapoeder een topper. Hier is de link: MacaForce Vanilla Spice . Het adres waar ik deze produkten heb besteld is Mastercare.

Fijne herfst allemaal!
Monique


Photobucket

2 opmerkingen:

Yvonne zei

Dank je wel Monique, voor het delen van je ervaringen met Earth en Fruits of the earth. Ik ben overtuigd en ga het ook in huis halen!

Groeten, Yvonne

meneer Nilsson zei

Als je de chocolademelk zoet met honing, dan is het niet veganistisch meer. Probeer eens kokossuiker, oerzoet of een beetje stevia ...

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.