December 2010

Photobucket

Het aftellen is begonnen… 2011 nadert met rasse schreden. Nog even snel een laatste post voor de champagnedoppen in het rond vliegen. Ik wil jullie bedanken voor je prachtige mails. Het leven van een blogger is niet altijd makkelijk. Je stelt jezelf 'bloot' door op internet te vertellen over jezelf en ik vind het al spannend genoeg om een eigen recept te delen met anderen. Je hebt toch wat moed nodig en ik vraag me dan ook altijd af of mijn werk goed genoeg is voor de menigte! Aan de andere kant is het allemaal de moeite waard als ik lieve mails krijg van mensen die mij moed geven om zo door te gaan. Bedankt! Drie jaar geleden ben ik begonnen met een blog, al was het alleen om wat recepten met vriendinnen te delen. Ik verwachtte toen niet meer dan hoogstens een paar bezoekers per dag. Mijn blogwereld is tamelijk onverwacht meer dan dat geworden. Waanzinnig! Tussen mijn taken door als huisvrouw en moeder probeer ik tijd te vinden voor mijn blogactiviteiten. Iedereen kan dit doen, maar weet wel waar je aan begint! Wat ik zo leuk vind aan het bloggen is het maken van foto’s en het ontwikkelen van recepten. Ik ben meer een doener dan een denker en het schrijven vind ik daarom maar lastig werk. Gelukkig heb ik voor het correctiewerk een man in huis. Het creëren van het e-boek was zeker een hoogtepunt voor mij dit jaar! Natuurlijk ging het weer gepaard met de nodige kinderziektes. Met mijn tweede e-boek zal het makkelijker en ordelijker gaan.

We hebben Kerst gevierd met een klein boompje dat Luka in z’n eentje heeft opgetuigd….

Photobucket

We hebben thuis met z’n viertjes Kerst gevierd. Ik heb koekjes gebakken en het huis rook heerlijk naar kaneel wierook. ’s Ochtends hebben de kinderen hun pakjes open gemaakt en daarna hebben ze intensief genoten van hun nieuwe cadeautjes. Voor mij is Kerst een tijd van een opnieuw begin. Ik ben meestal ook in huis het een en ander aan het poetsen en opruimen. Als Kerst voorbij is hebben wij het gevoel dat we in een nieuwe fase zijn gekomen. Elk jaar is weer anders. Het oude opruimen maakt weer ruimte voor het nieuwe in het leven. We kiezen de cadeaus voor de kinderen bewust zo, dat ze er in het volgende jaar iets aan hebben. Voor hen betekent het openmaken van de geschenken daarom ook het maken van een kleine stap vooruit in hun ontwikkeling. Zomaar lukraak een berg cadeautjes (veel, goedkoop, plastic, batterijen!)aanschaffen doen we eigenlijk niet.

Mijn dochter en man waren ook nog jarig in december. Omdat ik ook nog met mijn e-boek bezig was hadden wij het maar druk. Nu ga ik lekker ontspannen en probeer goed door deze waanzinnige winter doorheen te komen!

Photobucket

Mijn dochter Mayra is nu twaalf geworden. Ze is flink aan het veranderen. Met haar wereld van boekjes, briefjes, kleertjes, zeepjes en al die andere meidendingetjes gaat ze langzaam maar zeker richting de tienerjaren. Super leuk! Om te genieten van al die meidendingetjes, maken we soms in de badkamer een ‘spa’ sfeer. Heerlijk!! Bijvoorbeeld een kastanjebad van Weleda of een bad met Eucalyptus Dr. Bronner’s Magic Soap. Met zo’n kastanjebad voel ik me weer verwarmd en doorbloed en een eucalyptusbad doet ons denken aan de sauna. Op ons gezicht gebruiken we een masker van biologische honing. Het werkt echt, probeer het maar! Je huid wordt zacht en glad. "Breng 2 tot 3 eetlepel vloeibare honing op het gereinigde gezicht aan en laat de ogenpartij daarbij vrij. Laat de honing twintig tot dertig minuten intrekken. Goed naspoelen met warm water."
Voor Mayra, omdat zij in een leeftijd komt dat haar haar vetter wordt, heb ik een middeltje wat heel goed werkt! Een leeg flesje vul ik voor een kwart met appelazijn en voor de rest met water. Vervolgens doe ik er twee druppels rozemarijn essentiële olie (van Chi) bij. Daarna schudden en het hoofdhuid ermee nat maken en inmasseren. Omdat Mayra lang haar heeft masseer ik ook wat tarwekiemolie in de punten van haar haar. Wij doen dit ’s avonds en Mayra slaapt dan met haar hoofd op een handdoek. De volgende dag wast ze haar haar en prachtig! Roos weg en hoofdhuid weer helemaal gezond. Door de tarwekiemolie krijgt Mayra’s haar krullen en gaat het weer glanzen. Deze schoonheidstips komen uit het boek Pure Schoonheid van Susan West Kurz.

Photobucket

Ik wens jullie allemaal een voorspoedig uiteinde!

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.