Miso groentenschotel met shiitake paddestoelen en sugar snaps

Photobucket

Wat heerlijk om weer een gerecht met miso te eten! Hier met shiitake en sugar snaps. Yum! Gebruik een grote zware pan om het gerecht te maken. Bak in olie prei, gehakte verse knoflook en gember. Voeg de gesneden witte kool en de sugar snaps toe. Giet water in de pan zodat de groenten in wat kookvocht verder kunnen koken. Om het vocht op smaak te brengen voeg je 2 eetlepels miso (donkere soyapasta) en tot 1 eetlepel sucanat toe. Even goed roeren. Laat de groenten in het vocht sudderen totdat ze bijna gaar zijn. Doe intussen de shiitake paddestoelen erbij en op het laatst ook de taugé. Op smaak brengen met een scheutje shoyu of tamari saus . Eet de groenten met noedels of zoals ik dat doe met tagliatelle. Echt een aanrader is om wat geroosterde sesamolie over de groentenschotel te sprenkelen voor het eten. Geroosterde sesamolie ruikt en smaakt heerlijk!

3 opmerkingen:

hello zei

Ziet er heerlijk uit! Ik heb meteen ook een vraagje over de bananenchips die je gebruikt, van welk merk is die? Degene die ik tegenkom zit altijd honing en/of suiker bij!

monique zei

Het klopt. Ik heb tot nu toe ook géén bananenchips gevonden die beiden niet bevatten. Die van mij zijn biologisch maar bevatten ook honing en rietsuiker. Ik werk aan verschillende recepten voor muesli’s- ook zonder honing en zonder suiker. Posts komen er aan.

kirsten zei

oh, ik zag dat ik dit bij een heel verkeerde blog had gepost haha (en met een andere naam?).
maar jammer is dat he! ik heb geprobeerd ze zelf te drogen, maar dat liep uit op niks... ik weet alleen dat in de muesli zonnatura bananenchips zonder toevoegingen zit. die zijn ook altijd het eerst verdwenen haha.
ben benieuwd naar je recepten!

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.