Scones met gedroogde tomaten en een droomkaart

Photobucket

Oud en Nieuw hebben we weer achter de rug.... een nieuw begin! Toch heerlijk! Ik geniet er ook zo van dat mijn e-boek af is! Een vriend heeft wat bakgoed voor zijn verjaardag bij mij besteld en alles wat ik wil maken staat nu overzichtelijk in mijn e-boek. Mijn notities zijn meestal zo door de war en als ik iets wil maken dan vliegen de papieren in het rond en raak ik in paniek of de recepten kloppen:)

Gedroogde tomaten in potjes zijn meestal vrij prijzig maar Frank kwam laatst thuis met een potje gedroogde tomaten die hij in Duitsland had gekocht, van het merk Alnatura. Het was daar redelijk van prijs, rond de 2 euro. Vandaag deze scones gemaakt. Met de gedroogde tomaten en geroosterde pompoenpitten smaakten ze verrukkelijk!

180 g Gedroogde tomaten
50 g pompoenpitten
1 el sesamzaad
100 g speltbloem
100 g volkoren speltmeel
2 tl bakpoeder
1/2 tl zout
1 el Italiaanse kruiden
1/4 tl knoflookpoeder

3 el olijfolie
60 ml soyayoghurt
125 ml soyamelk
1 tl appelazijn

1. Verwarm de oven voor op 190 C. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
2. Rooster de pompoenpitten in een pannetje.
3. Snijd de gedroogde tomaten in stukjes.
4. Meng alle droge ingredienten in een kom.
5. In een tweede kom, meng de vloeibare ingredienten met de gedroogde tomaten samen.
6. Giet het vloeibare mengsel in de kom met droge ingredienten en meng alles goed samen met een pannenlikker.
7. Schep het beslag uit de kom met een ijslepel en leg de bolletjes beslag op de bakplaat. Doop de ijslepel iedere keer in een kommetje water zodat het beslag niet aan de lepel blijft plakken.
8. Bestrijk de bolletjes met een siliconen kwast met olijfolie.
9. Schuif de bakplaat in de oven en bak de scones 20 minuten of totdat ze goudbruin zijn gekleurd.
10. Laat de scones op een rooster afkoelen.

Photobucket

Rond Oud en Nieuw voel ik me weer aangetrokken tot het spirituele. Ik keer me dan naar binnen om me weer te kunnen opladen voor het nieuwe jaar. Daarbij hoort dan ook dat ik een 'droomkaart' trek. De kaarten zijn ontwikkeld door de Jungiaanse psycholoog en droomwerktherapeut Strephon Kaplan-Williams. Het zijn fantastische kaarten die ik nu op mijn blog met jullie ga delen. Ik moet hier heel duidelijk zijn, het zijn géén kaarten die de toekomst voorspellen of om te ontdekken wat men in het nieuwe jaar moet doen. Ik ga dus ook géén vragen stellen tijdens het trekken van een kaart over het nieuwe jaar. Het gaat hier om het inzicht krijgen in en om contact te maken met de spirituele essentie van het leven. Dit was mijn kaart voor 2011 en de boodschap vind ik heel mooi!

Trouwens, Frank en ik hebben gisteren naar een interessante (maar wel wat verouderde) documentaire over Jung op internet gekeken. Ik was moe en viel in slaap tijdens de film:) maar heb vandaag nog naar het laatste deel gekeken. Het was zeker de moeite waard! Hier is de link:

http://topdocumentaryfilms.com/matter-of-heart/


Vorm

Photobucket

De eenhoorn ontdoet de zoekende van haar harnas, waardoor haar dunne jurk zichtbaar wordt.
Achter substantie en actie gaat de vorm schuil die daaraan ten grondslag ligt. Vorm als aangeboren essentie, vormt de basis voor een spiritueel leven.
Wie de essentie aanvoelt, leeft met stijl. We zoeken naar tegenstellingen van de omhulsels die we hebben gemaakt om ons leven inhoud te geven. We stellen ons open voor waarheden, zodat we door juist handelen kunnen verlicht worden. Door hogere gedachten stijgen we naar de hemel, ver van de aarde, zodat we een beter overzicht krijgen. Wanneer we door de waarheid worden geleid, kunnen we ons laten gaan en deze weg vervolgen.
U hebt tot taak afstand te nemen van de beslommeringen en verplichtingen van uw dagelijks leven, zodat u zich op elementaire vragen en kwesties kunt richten.
Het licht dringt door het grote roosvenster binnen.
Hoewel vorm niet de zin van het leven is, hebben we vorm nodig om de zin van het leven te vinden.
Stel uzelf in op regelmaat en let op de resultaten daarvan.
De hersenen van Einstein worden in een pot bewaard.
Als u zich met een vorm vereenzelvigt, raakt u de zin ervan krijt.
Vereenzelvig u niet met uw religieuze en intellectuele overtuigingen, maar richt uw blik op de Bron zelf.
De engel leidt de oude man op het pad.
Wie gebrekkig is, krijgt de beste begeleiding.
Sta uzelf toe verward en onzeker te zijn en neem deze gevoelens in uw betrokkenheid.
De dolfijn redt de zwemmende zoekende.
Soms moeten we alles riskeren om te gaan vertrouwen.
Bedenk dat uw twijfels en zekerheden waardeloos kunnen zijn.
De hoofdtooi van Indiaan staat in brand.
Beleef de geest die de vorm heeft gemaakt en niet de vorm om de geest te vinden.
Kijk waar u anderen heilige krachten toeschrijft. Integreer deze in uzelf.
De zoekende steekt de kaars aan.
De enige manier om te zien is door ons eigen licht te laten schijnen.
Ontdek elke dag iets waarmee u uzelf en anderen kunt leiden.
De zoekende laat zich door het licht leiden.
We worden door de toekomst uit het verleden geleid.
Zie het verleden niet langer als hoop of wanhoop.
De zoekende drukt het kristal tegen het hart.
De uitstraling van een voorwerp telt meer dan de inhoud ervan.
Zoek waar u het meest aan bent gehecht en neem het in uw leven op.

Photobucket

1 opmerking:

Henk de Wilde zei

Dank dat je deze kaart en de wijze hoe je ermee omgaat hebt willen delen.

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.