Winterse maaltijd met wilde rijst en mierikswortelsaus

Photobucket

In een vorige post had ik het over winterkracht. Hier zie je wat ik ermee bedoel. Een typische winterse maaltijd met spruitjes en met volkoren- en wilde rijst in een mierikswortelsausje. Wilde rijst schijnt heel gezond te zijn. Ironman Brendan Brazier schrijft erover in zijn boek:
'High in B vitamins and the amino acid lysine, wild rice is much more nutritious than traditional grains.'
Mierikswortelsaus bereid ik door eerst een witte saus te maken met ui en edelgistvlokken (zie post witte saus). Dan voeg ik mierikswortelpoeder toe, verkrijgbaar bij de reformwinkel.
Eet het gerecht met iets hartigs zoals soya of seitan. Ik heb een tofublok in kleine reepjes gesneden en dat samen met een uitje krokant gebakken met wat shoyusaus en pittig gemaakt met mexicaanse kruiden.

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.