Chocolade en pistachenoten cake

Photobucket

De combinatie van pistachenoten, chocolade en kardemon maakt deze cake heerlijk! Ik zou geen andere notensoort willen gebruiken. Deze ongezouten pistachenoten heb ik bij My Vitality besteld. Wacht een dag voordat je de cake aansnijdt. De smaak komt dan beter tot zijn recht en en de cake is dan beter snijdbaar.

Photobucket

250 g speltbloem
2 tl bakpoeder
1 tl baksoda
1/2 tl zeezout
1 tl kaneel
1/2 tl kardemon
1/2 tl gemalen anijs
1/2 tl citroenrasp
100 g chocolade, in grote stukken gesneden
100 g pistachenoten
70 g sucanat

80 ml koolzaadolie
1 tl vanille extract (Nielsen-Massey)
1 tl appelazijn
250 ml soyamelk (of andere vega-melk)

Verwarm de oven voor op 180 C.

Meng alle droge ingredienten in een grote kom.

Meng de vochtige ingredienten samen en giet deze in de grote kom met de droge ingredienten. Gebruik een pannenlikker en meng niet langer door dan nodig is.

Giet het beslag in een met bakpapier bekleed cakeblik. Bak de cake 40 minuten of totdat een satéstokje schoon uit de cake komt. Laat de cake op een rooster afkoelen.

Maak een chocoladeglazuur voor de cake. Smelt een stuk pure chocolade in een pannetje met wat soyamelk op een laag vuurtje. Voeg meer melk toe als de glazuur te dik wordt. Ahornsiroop naar smaak toevoegen.

Photobucket

"Wie heeft mijn cake opgegeten? Wraaar!"

4 opmerkingen:

forisma zei

OMG! Dat ziet er zooo lekker uit!!!

Misschien kun je bijv de gezouten pistaches wassen en laten drogen? Wat denk jij?

monique zei

Ik heb géén idee:) Probeer het eens uit en laat het me weten.

Luseji zei

De mijne viel uit elkaar.. Maar hij was toch lekker.

monique zei

Ik heb een vermoeden dat ie uit elkaar valt omdat er te veel bakpoeder in zit.

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.