Longontsteking

Net toen we warm weer kregen werd ik geveld door een longontsteking. Tien dagen heb ik in bed gelegen met koorts. Ja, zo gaan de dingen in het leven, het komt altijd onverwacht! De dag dat ik ziek werd heb ik nog een prachtige wandeling gemaakt door het bos. Ik wist nog niet wat voor een ervaring me te wachten stond ...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Jarenlang ben ik niet ziek geweest en dan opeens dit. Ik heb nogal wat allergische aandoeningen van mijn ouders geerfd. Ik ben vatbaar voor een longonsteking. Mijn oma is er zelfs aan overleden. De verschillende allergische klachten die ik heb, heb ik de laatste tien jaar met homeopathie aangepakt. Homeopahtie is mijn 'medicijn'. Het werkt bij mij en mijn gezin uitstekend. Keer op keer heeft homeopathie zich bewezen en ook op kritische momenten zoals nu kon ik mijn ziekte met behulp van een uitstekende homeopaat op een natuurlijke manier genezen.

Er waren ook momenten van twijfels en angst tijdens de ziekte. Maar dat zijn stemmen in mijn hoofd die op dat moment mij in verwarring en onzekerheid willen brengen. Doe ik het wel goed? Kan mijn lichaam dit wel aan? Red ik het wel? Nu ik weer beter ben denk ik dat ik nog meer twijfels had gehad over mijn lichaam als ik antibiotica had ingenomen. Ik kan nu in ieder geval zeggen dat ik echt 'schoon' ben van binnen. Het lichaam kan veel aan en wil genezen. Soms moeten we even flink ziek worden om te genezen, het is een nieuwe start.

Ik heb nu géén klachten meer! Mijn huid straalt en alle exceem plekken op mijn lichaam zijn verdwenen. Dat is nog nooit voorgekomen. Ik zal jullie op de hoogte houden of daar veranderingen in komen.

Photobucket

We can choose for ego, our personal wants and desires, our avoidance of pain and our going for pleasure, our need to control life rather than flow with it.

Or we can choose for a greater purpose than ego, responding to the moment, recognizing consciously what the whole wants, how integration of all the parts can occur, and follow that direction, that value, as we can know it, live it in our lives.

We do not give up ego, as Eastern thought would have us believe. We still use ego to be conscious and make choices. But we use these ego functions to serve a greater, more meaningful process than our personal selves. We give up pleasure for purpose, control for consciousness, defensiveness for daring, laziness for love of a purposeful life.


Strephon Kaplan Williams

Photobucket

4 opmerkingen:

saravixen zei

Goh, zelf sta ik een beetje kritisch tegenover homeopathie maar ik vind het wel bijzonder om het eens te horen van iemand waar het al écht bij geholpen heeft. Niet dat ik wil oordelen hoor, het is gewoon interessant om er wat meer visies over te zien/horen.

Wat heb je dan precies gedaan om die eczeemvlekken weg te krijgen? Ik heb er ook wat last van en al verschillende dingen geprobeerd...

monique zei

Ik heb al jaren goede ervaringen met mijn homeopaat. Eczeem is een van de klachten die dankzij de homeopathie weg zijn gegaan. Dat gebeurt via middelen die je krijgt. Bij mij heeft dat een paar jaar geduurd. Cremes enzo geven wel verlichting maar kunnen het eczeem toch niet wegkrijgen.

MJC *-* zei

Toevallig, ik heb ook heel erg last van eczeem gehad, van top tot teen onder, 3x in de week naar het ziekenhuis voor lichttherapie en ik wilde geen hormoonzalf smeren, maar ik moest wel want van mijn huid was niets meer over op den duur. Toen heb ik een Luvos Heilaarde kuur gedaan, ken je dit? Ik weet niet meer hoe ik erbij kwam, had vanalles geprobeerd en ik smeerde Louis Widmer bodycreme. (Beste die ik ooit heb gehad en het is zonder parfum!) Toen is het weggegaan. Daarbij stofzuigde ik wel 2 x per week mijn kamer en waste ik mijn dekbed wekelijks op 60 graden, tegen huisstofmijt. Ook stopte ik met school wat veel stress bezorgde. Ik had het ongeveer 3 jaar en nu heb 3 jaar nergens last meer van. Misschien kun je dat proberen?

monique zei

Wat goed zeg, dat het jou is gelukt om je exceem weg te krijgen (op een natuurlijke manier). Exceem is zo hardnekkig! Uit je verhaal blijkt dat het heel belangrijk is voor je gezondheid om de balans te bewaren in je leven. Sinds mijn longonsteking heb ik nu géén exceem meer. Maar bedankt voor de tip.

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.