Wortelmuffins

Photobucket

Ze zien er zo gezond uit- mooi oranje van de wortelen! Je ziet ook duidelijk de zonnebloempitten, walnoten en rozijnen. Als je de muffins ruikt dan denk je mmmm, specerijen. Eén hap en ja hoor, duidelijk kardemom en kaneel. Lekker krokant door die pitten en noten en dankzij de wortelen goed van textuur- zacht en ook niet te droog. Ik vind ze super lekker!

120 g volkorenspeltmeel
120 g speltbloem
2 tl bakpoeder
2 tl kaneel
1 tl kardemom
1/2 tl zout
3 el sucanat
120 g rozijnen
60 g zonnebloempitten
75 g walnoten, in stukken gesneden
200 g geraspte wortel

60 ml ahornsiroop graad C
60 ml koolzaadolie
125 ml rijstmelk (of andere vega-melk)
2 tl appelazijn


verhit de oven op 180 C

Meng de meel, bakpoeder, zout, sucanat en de specerijen in een kom. Voeg de walnoten, zonnebloempitten, rozijnen en wortelen toe. Meng alle ingredienten samen.

In een andere kom meng je alle vloeibare ingredienten. Giet deze in de grote kom en meng alles goed samen met een pannenlikker. Het beslag is dik en stevig.

Lepel het beslag in een met koolzaadolie geoliede muffin-vorm. Druk het beslag met je vingers in de holletjes en vul de holletjes tot de rand. Je hebt genoeg beslag om 12 muffins te maken.

Bak de muffins 25 minuten in de oven. Haal ze uit de oven en laat ze even staan voordat je de muffins uit de holletjes tilt. Ik gebruik een bot mes om ze eruit te halen. Laat ze verder afkoelen op een rooster. Laat de muffins goed afkoelen voordat je ze eet want dan komt de smaak goed tot zijn recht. De smaak is de volgende dag ook nog prima.

Photobucket

7 opmerkingen:

Kom ieR es KieKe. zei

Monique, je hebt heerlijke recepten en ga je stalken ;)).
Je blog is leuk en inspirerent!

MJC *-* zei

Wow dit ziet er zo lekker uit. Je hebt echt geweldige recepten. Ik ga (als ik er weer tijd voor heb) zeker proberen om dit te maken. Ik ben sinds een maand ongeveer suikervrij gaan eten, maar ik was al een beetje beteuterd doordat ik geen muffins meer kan bakken, dus je blog is een inspiratiebron!

Shaheen zei

Carrot muffins - i like them so much.

monique zei

Thanks for the comments!

Kom ieR es KieKe. zei

Gisteren het Italiaans brood gemaakt van jou recept,helaas heb ik ergens wat fout gedaan het ging maar nier rijzen.Dus ik kreeg het ook niet gaar..volgende keer beter nu zijn de vogels er goed mee.

monique zei

Vogeltjes hebben het maar goed.

Is het gist nog okay? Of heb je zoals ik al vaker heb meegemaakt- het zout vergeten? Als het brood helemaal niet rijst dan zou ik naar het gist kijken. Ik hoop dat het nu wel lukt- succes!

marinanke zei

dit klinkt heerlijk!
ik heb nog 1,5 maand vakantie dus ga het binnenkort eens uitproberen :)

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.