Perzik-zemelenmuffins

Photobucket

Ik vind het moeilijk om een post met perziken te maken. Voordat ik aan de slag ga met dit goddelijke fruit is het al hap slik op. En ik koop ze niet in grote hoeveelheden want bio perziken zijn een luxe. Morgen gaat Frank ze in Duitsland halen want daar waren ze in de aanbieding bij de 'Naturladen', veel goedkoper dan bij ons. Okay, maar vandaag moest ik me wel inhouden want ik zag de zomerse muffins al voor me- ze moesten luchtig zijn met een combinatie van zemelen en perziken. Yum! Het recept is geslaagd. Frank keek gespannen naar het wielrennen op tv en mompelde ondertussen, "Heerlijk, ze zijn heerlijk!".

150 g zemelen
240 g speltbloem
2 tl bakpoeder
1/2 tl zout
1 tl kaneel
1/2 tl koekkruiden
50 g sucanat
3 perziken

60 ml koolzaadolie
2 tl appelazijn
3 el ahornsiroop
250 ml sojamelk

sucanat
gemalen vanille (verkrijgbaar bij de reformwinkel)

Verhit de oven op 180 C

Meng de droge ingredienten in een kom.

In een andere kom meng je alle vloeibare ingredienten. Giet deze in de grote kom en meng alles goed samen met een pannenlikker. Snijd 2 perziken in stukjes en voeg deze toe.

Lepel het beslag in een met koolzaadolie ingevette muffin-vorm. Snijd de laatste perzik in plakken en leg ze op de muffins.

Meng wat sucanat en gemalen vanille samen in een kommetje. Lepel het sucanat-vanille mengsel in een klein zeefje en strooi deze op de muffins.

Bak de muffins 25 minuten in de oven. Haal ze uit de oven en laat ze even staan voordat je de muffins uit de holletjes tilt. Ik gebruik een bot mes om ze eruit te halen. Laat ze verder afkoelen op een rooster.

Photobucket

2 opmerkingen:

PixieRoseDresses zei

please post muffins in english :)

monique zei

Thanks for asking:) I'll do it as soon as possible.

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.