Spirulina, mango's en eten op reis

Photobucket

Hier is mijn nieuwe aanwinst van een groene superfood. Na een jaar Vitamineral Green gebruikt te hebben koos ik nu voor spirulina. Ik heb het bij My Vitality besteld. Het groene poeder is zeer fijn en volgens mij van goede kwaliteit. Spirulina is een top superfood! Het bevat veel voedingsstoffen en bestaat voor 60% uit eiwitten die voor de mens goed opneembaar zijn.

Spirulina kan in poedervorm toegevoegd worden aan smoothies. Mijn zoontje heeft vroeger veel smoothies gedronken maar lust ze nu al een tijdje niet meer. Daarom doe ik spirulina in zijn sap. Hij mag het niet proeven (ik vind het ook vies), dus gebruik ik er maar een kleine hoeveelheid van in zijn sap. Roer de spirulina met een beetje sap in een glas. Goed roeren om klonten te voorkomen en vervolgens het glas bijvullen met sap. Wij mengen de spirulina meestal met mangosap. De spirulina bewaar ik in de koelkast.

Mango´s! Ik ben gek op rijpe sappige mango's! En tijdens wandelingen neem ik gedroogde stukjes mango mee.

Photobucket

Als we op vakantie gaan kamperen eten we heel eenvoudig zonder al te veel poespas. Buiten smaakt alles toch lekkerder! We nemen géén superfoods mee maar we eten wel altijd biologisch. Dat betekent dat we wat eten mee moeten nemen omdat we niet zomaar onderweg een frietje kunnen halen. Meestal vinden we een reformwinkel in de buurt als we iets nodig hebben. Zo kwam ik toevallig een reformwinkeltje tegen die onder andere Hawaiian zwarte zeezout verkoopt. Je kon het proberen en ik heb meteen wat van het zout in een zakje gedaan. Bij de volgende wandeling heb ik het zout in koud water opgelost en in een drinkfles meegenomen. Dit zout bevat meer dan 80 mineralen (en is daarmee één van de rijkste minereralen zout) en ik merkte wat een oppepper het was om af en toe een slok te nemen! De kinderen hebben er ook wat van gedronken, ook al deden ze het alleen maar uit nieuwsgierigheid.

Ik moet altijd iets bij de hand hebben voor als wij onderweg honger hebben. Dus boterhammen, chips, repen, koekjes en fruit meenemen.

Voor het avondeten is het belangrijk om de gezonde edelgistvlokken mee te nemen. Die strooi ik als een parmesankaas over de pasta. Het geeft de pasta een hartige smaak en kaas mis je niet meer! Ui komt ook altijd van pas. Lekker gebakken uitjes op brood met tomaat, of bij de pasta. We nemen granen mee zoals snelkookrijst en groenten in een potje. Ik vind de Mexicaanse groentenmix (mais, erwten, paprika) lekker bij rijst. Frank's recept is om een heerlijke hartige tofu gehakt eerst te bakken. Prak een blok tofu fijn met een vork en bak deze krokant in een pan samen met sojasaus, nootmuskaat en Mexicaanse Wrap Kruidenmix (verkrijgbaar bij de reformwinkel). Hij mengt het tofugehakt met de rijst en de groentenmix. Klaar!

Photobucket

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.