De Veluwe

Photobucket

Wij zijn naar een camping geweest op de Veluwe in het Speulderbos, "het bos van de dansende bomen". Het is één van de oudste en mooiste bossen van Nederland. Tijdens onze wandelingen kwamen wij flink wat grafheuvels tegen. Er zijn er wel honderd in dat bos!

Photobucket

Photobucket

De beroemdste plek in het Speulderbos is het Solse gat, een enorme diepte zomaar ergens in het bos. Over het ontstaan van dit gat doen allerlei verhalen de ronde, maar waarschijnlijk is het een leemkuil die uitgegraven is door de vroegere bewoners van dit gebied.

Photobucket


Photobucket

De beuken in het Speulderbos zijn tot 300 jaar oud en sterven momenteel in groten getale af. Het oude hout blijft liggen en biedt nieuw leven voor planten en dieren.

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

7 opmerkingen:

Stien zei

Prachtige foto's! Ik hoop dat ik ooit ook nog eens ginder geraak, maar dat zal wel. 'k Heb er in ieder geval zin van gekregen!

monique zei

Bedankt voor je comment.

Alice zei

Hoi Monique,

Even een vraagje dat niets met dit topic te maken heeft. Maar ik kan me nog herinneren dat jij een tijd geleden pannen van Greenpan aangeschaft hebt.
Zelf sta ik op het punt een bakpan aan te schaffen. Eerder heb ik al eens een koekenpan van BK balans gehad, maar die beviel uiteindelijk niet. Misschien dat ik zelf iets verkeerd heb gedaan, dat sluit ik niet uit.
Maar hoe bevallen de pannen jou? Ben je er tevreden over?
Wat raadt jij aan als koekenpan?
Geniet nog steeds van je berichten. Misschien nog een tip, maar ken je de webwinkel www.nietmorgenmaarnu.nl. Daar verkopen ze ook allerlei Superfoods die je regelmatig gebruikt in je recepten. Ik heb er laatst hennepmeeel, lucuma poeder en chiazaad gekocht. Het zit in hele handige, hersluitbare verpakkingen met duidelijke voedingsinfo. Misschien ken je winkel al wel.

Groetjes,
Alice

monique zei

Ik heb twee pannen van Greenpan, een grote (bodem van 24cm) en een kleintje. Ik gebruik ze ruim een jaar dagelijks en ze zien er nog goed uit. Ik ben er zeer blij mee. Ze zijn makkelijk schoon te maken en sterk. Toch ben ik voorzichtig en gebruik géén metaal of schuurspons. Weken met heet water is al genoeg om de pannen schoon te krijgen.

Die webwinkel ken ik nog niet. Bedankt voor de tip!

Alice zei

Dankjewel voor je reactie!
Dan ga ik gewoon voor de Greenpan, eens kijken hoe me dat bevalt.

Groetjes,
Alice

veggiesara zei

Heel mooie foto's!

monique zei

Bedankt!

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.