Terug van Groningen

Photobucket

We hebben een bezoekje gebracht aan de zeehonden.......

Photobucket

...naar tuinen gekeken...

Photobucket

...gewandeld in stille dorpjes...

Photobucket

...plantjes gekocht...

Photobucket

...musea bezocht...

Photobucket

kortom, het was een prachtige vakantie. Ik houd van Groningen. De stilte, de oude dorpjes, de tuinen, de wind. De Wuthering Heights van Nederland! Ik zou daar zo kunnen wonen...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ik kijk nu terug naar de foto's van de vakantie en kan het bijna niet geloven dat de zomervakantie voorbij is. Het was heerlijk! Het weer was echt iets voor mij- niet teveel zon en niet te heet. Voldoende regen voor de plantjes en tussendoor genoeg mooie dagen om te wandelen. Het hoogtepunt van onze trip naar Groningen was een bezoekje aan de zeehondencreche in Pieterburen. Leerzaam voor de kinderen en vertederend om de diertjes te zien. Als donateur mag je gratis naar binnen. Mijn dochter had al zin om elke dag daar een kijkje te nemen!, maar helaas te ver weg van huis. Fijn om te weten dat de entree en de opbrengst van de souveniers voor een goed doel zijn. De kinderen kochten een gummetje (met natuurlijk een zeehond erop), een zeehondenknuffel, een zeehondensleutelhanger en een zeehondenmagneet. Fantastisch en positief werk wat ze daar doen! Hier is de link:

http://www.zeehondencreche.nl/wb/pages/nieuws.php?lang=NL

Verder heb ik heel erg genoten van de kwekerij 'De Kleine Plantage' in Eenrum. Hou je van planten dan kom je zoals ik thuis met een zak vol bijzondere planten. Hier is de link (ze hebben ook een webwinkel, hou je geld goed vast:)):

http://www.dekleineplantage.nl/showpage.php?id=4

Gelukkig hoefden we niet lang te zoeken naar reformwinkels. We vonden ze in Winsum, Pieterburen en de stad Groningen. Zo heb ik bijvoorbeeld een grote kom taboeleh gemaakt die in no time op was, en een bakje alfalfa kiemen gekocht. We waren hard toe aan verse groente, nadat we drie dagen uit een potje hadden gegeten. We begonnen al slap en lusteloos te worden van het eenzijdige voedsel. Nieuw voor mij was een super lekkere detox sap van het merk Yagua. De zoutvoorraad werd aangevuld via rijstwafels (merk Clearspring) met tamari en zeewier en met zwart sesamzaad. We hadden natuurlijk ook een zak chips kunnen opentrekken, maar daar hadden we geen trek in. Wat de balans verder terugbracht was een reep rauwe chocolade van Lovechock, Yum :)

Photobucket

Zo, de vakantie is voorbij en mijn dochter gaat naar de middelbare! Tijd om een lijstje te schrijven met wat ze allemaal naar school wil meenemen. Wat neemt een vega-girl mee in haar broodtrommel? I leave the last words to her:

Hartig beleg:
Vega-burgers
allerlei salade (Eden)
komkommer
tomaten
sla
vegatarische worstjes (bijvoorbeeld plakjes hennep gerookt van wheaty)

Zoet beleg:
Jam
zonnenbloempasta met honing
hazelnootpasta met rozijnen
chocopasta puur
hagelslag puur
kokosbrood

Extratjes:
pizzatjes (zelf gebakken)
pannenkoeken
stukjes komkommer
kleine tomaatjes
fruit (aardbeien, frambozen, mandarijnen, mango)
fruitsalade
stukjes wortel
olijven
augurken
een krentenbol of rozijnen musliebol
crakers
soepstengels
vla (Provamel)
vruchtenyoghurt (Provamel)
koekjes/muffins/cake
appelflappen
spinaziefalpjes
snoepjes


Jeetje, moet ik dat allemaal betalen? vraagt mijn man zich bezorgd af.

2 opmerkingen:

jikkeMien zei

Prachtige foto's!! Weer een stapje naar de grote wereld voor jullie dochter ( en voor jullie )..Spannende tijden. Heel veel suc6 en vooral plezier!

monique zei

Bedankt!

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.