Chocolade en bananen vega-milkshakes met maca en chiazaad

Photobucket

Maca is één van mijn favoriete superfoods geworden. Ik vind het met name heerlijk in de bananen- en chocolade shakes. Een lekkere maca vind ik MacaForce Vanilla Spice. Wat ik nu heb is van het merk Ojio en die is ook prima (zie foto onder).

Een bananen vega-milkshake is zo gemaakt en mijn kinderen zijn er dol op. Er zijn veel soorten vega-melk verkrijgbaar in de handel, zoals rijstmelk, die ik zelf graag gebruik.

Voor de bananenshake heb je natuurlijk ook bio-bananen nodig. Als ik de kans krijg koop ik oude bananen voor weinig geld en vries ze in. Ik gooi ze in bevroren staat in de Vita Mix blender. Die is krachtig genoeg om de bevroren bananen te mixen. De shakes zijn lekker schuimig! Verder voeg ik superfoods als maca, chiazaden en stuifmeel aan de shake toe. In plaats van chiazaad kun je ook hennepzaad gebruiken. Chiazaad is neutraal van smaak. Beide zaden zijn rijk aan essentiele vetzuren, omega 3-6-9 vetzuren, anti-oxidanten, mineralen en eiwitten.

Er zijn genoeg gezonde zoetstoffen te vinden om de vega-milkshakes zoet te maken! Agavesiroop, ahornsiroop, bio-honing, kokossuiker, stevia, natuurlijke stropen, en ga zo maar door. Ik gebruik graag agavesiroop.

Iemand heeft mij een link toegestuurd naar een website waar je hennepprodukten kunt krijgen (nu ook hennepmelk in verschillende smaken). Hier is de link:

http://hennepenco.nl/

Photobucket

rawfoodsuperfood.com/cacaopoeder
rawfoodsuperfood.com/maca

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.