Kaneelkoekjes met chocolade stukjes

Photobucket

Ik blijf experimenteren om verschillende versies van deze chocokoekjes te maken- het recept is een topper geworden. Ik kan ze wel elke dag eten- ze zijn verslavend lekker! Er komen nog meer aan:)

Een tip: gebruik een geurende kokosolie en laat ze goed afkoelen, dan worden ze krokant.

120 g speltbloem
1/4 tl zout
1/2 tl bakpoeder
2 tl kaneel
30 g sucanat
70 g chocolade, in stukjes gesneden

3 el virgin kokosolie
60 ml sojamelk

Zeef en meng alle droge ingredienten in een grote kom. Doe de chocolade stukjes erbij.

Smelt de kokosolie op een klein zacht vuurtje. Haal het pannetje van het vuur en meng de melk samen met de olie.

Voeg de natte ingredienten bij de droge ingredienten en meng goed samen. Kneed het deeg met je handen om een deegbal te vormen.

Kneed de chocoladestukjes voorzichtig door het deeg. Maak balletjes van het deeg en leg ze op een bakblik dat bekleed is met bakpapier. Druk de koekjes plat, maar maak ze niet te dun.

Bak de koekjes op 180 C voor 10 tot 15 minuten goudbruin. Haal de koekjes uit de oven en laat ze even op het bakblik afkoelen. Leg ze voorzichtig op een rooster om verder af te koelen.

Photobucket

Mijn dochter heeft haar eigen manier om weer tot rust te komen na een lange dag op de middelbare school. Nu gaat ze haar werk aan iedereen laten zien, ze heeft sinds kort haar eigen blog! Leuk als jullie een kijkje nemen en een comment is natuurlijk ook welkom! Hier is de link:

Hippe Meiden Breien

4 opmerkingen:

Tekkallisgete.. zei

Ik heb de koekjes ook gemaakt maar ze zijn wel erg hard geworden, wel lekker maar oppassen voor de tandjes!;)

monique zei

Oh, wat jammer nou want bij mij zijn de koekjes niet zo hard geworden. Ik denk dat je ze dunner hebt gemaakt dan ik en dan is 15 minuten bakken ook te lang. Ik had het op de post moeten zeggen dat ik de koekjes vrij dik maak.

veggiesara zei

Ze klinken echt superlekker!
Waarom staan de ingrediƫnten er eigenlijk ook in het Engels bij?

monique zei

Iemand vroeg het aan mij, ook Amerikanen kijken naar mijn blog. Ik haal de vertaling weg als het recept ook op mijn Engelse blog is geplaatst.

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.