Appel-kaneelpap

Photobucket

Hallo iedereen! Welkom op mijn blog! Dit is mijn eerste post in het jaar 2012. En ik begin het jaar met een heeerlijke (ik durf het bijna niet te zeggen) havermoutpap! Ik moet zeggen dat ik gek ben op havermoutpap. Rond mijn negentiende begon ik mijn eigen pap te maken. Ik at het toen twee keer per dag- soms zelfs drie keer! Nu maak ik nog steeds dezelfde pap maar nu met speltmelk. De smaak daarvan vind ik er goed bij passen. Speltmelk is van nature zoet, dus hoef je niet zo veel zoetmiddel bij de pap te doen. Ik houd het bij een theelepeltje sucanat voor de smaak, maar hoe zoet je de pap wilt moet je zelf bepalen.

Giet 500 ml speltmelk in een pannetje. Schil een appel en snijd hem in kleine stukjes. Doe de appel in de pan, samen met een 1/2 tl kaneel, 1 tl sucanat (of ander natuurlijk zoetmiddel) en 80 g havermout. Zet het vuur aan en verhit de pap. Zet het vuur laag als de pap begint te koken. Laat de pap even doorpruttelen op een zacht vuurtje totdat de havermout ingedikt is. Misschien moet je nog een scheutje melk bij de pap doen als hij te dik wordt. Dien de pap meteen op. Dit recept is genoeg voor twee flinke kommen pap.

Photobucket

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.