Paaseitjes

Photobucket

Mijn dochter heeft voor pasen gehaakte eitjes gemaakt. Inspiratie voor mij om ook iets te doen met eitjes.

Photobucket

Vorige week had ik energieballetjes gemaakt en nu dacht ik opeens, waarom niet van dit mengsel eitjes maken? Deze keer heb ik een versie gemaakt zonder noten. De eitjes zitten boordevol ijzer en bevatten hennepzaad. Ze smaken heerlijk naar vanille en vijgen. Vrolijk pasen iedereen!

50 g pompoenpitten
2 el gepeld hennepzaad
3 el geraspte kokos
70 g gedroogte vijgen
1 tl virgin kokosolie
1/4 tl gemalen vanille
1 tl water

Maal de pompoenpitten, hennepzaad en kokos is een keukenmachine.

Voeg de vijgen toe. Je kunt de vijgen beter eerst in stukken snijden. Vergeet niet de steeltjes eraf te halen. Maal nog een keer totdat de vijgen in kleine stukjes zijn gemalen.

Photobucket

Doe er nu de kokosolie en vanille bij en doe de keukenmachine nog even aan. Tenslotte water bijvoegen en even mengen. Het mengsel zal nu plakkerig genoeg zijn om er met (natte) vingers eitjes van te maken. Voor één eitje heb je ongeveer 1 eetlepel van het mengsel nodig.

Photobucket

Geen opmerkingen:

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.