Bloemkoolcurry

Photobucket

Ik heb een recept van een gembercurry gemaakt, in oktober vorig jaar. Zodra het herfst wordt heb ik weer zin om curry's te eten. Misschien omdat de specerijen verwarmend zijn en de anti-oxidanten in de specerijen zorgen voor een sterke weerstand. Deze keer heb ik een bloemkoolcurry gemaakt.

1 middelgrote bloemkool, in stukken gesneden
1 grote ui, gesneden
1 paprika, gesneden
1 grote teen knoflook, gehakt
60 g rozijnen
1 blik tomatenstukjes
1/2 tl kaneel
1/2 tl garam masala
1 tl kerriepoeder
1/2 tl curcuma
1/2 tl zout
1/4 tl komijn
200 ml kokosmelk
2 tl sucanat

Bak de ui en knoflook in kokosolie. Doe alle ingredienten in de pan. Kook de curry in een pan met een deksel erop, totdat de bloemkool zacht is. Eet de curry met een lichte rijst.

1 opmerking:

Alynda zei

Ik ben dol op bloemkool in curry! En ook ik heb nu veel trek in gember, curry en soep. Lekker verwarmend!

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.