Witlofsalade met een yoghurt-tahindressing




























Dochterlief vertelde dat ze bij haar vriendin iets lekkers had gegeten, een witlof-appelsalade met een yoghurtdressing. Ik ging meteen aan de slag met een vega-versie van deze salade. De salade was heerlijk! Ik vind rauwe witlof minder bitter dan gekookte witlof en lekker fris. Verwijder de uiteinden van de witlof en snijd de witlof in smalle reepjes. Verder heb ik stukjes appel, rozijnen en zonnebloempitten bij de salade gedaan.

Een yoghurt-tahindressing erbij.

Die heb ik zo gemaakt:

200 ml soya yoghurt
2 el tahin
2 tl appelazijn
2 el olijfolie
kruidenzout naar smaak

Smakelijk!

2 opmerkingen:

Daphne zei

Ziet er heerlijk uit! Ik ga hem ook proberen te maken :).

Sanne zei

Tahin, ook al een favoriet!
Witlof weet ik eigenlijk niet, maar ik wil het graag proberen. Klinkt heerlijk, ben gek op appel en rozijnen door het eten :).

Alle foto's op deze blog zijn zelfgemaakt en eigendom van Natuurlijk Veganistisch!. Het is dan ook niet toegestaan deze foto's zonder toestemming te gebruiken.